środa, 9 maja 2012

Krem z brokułów i sera z niebieską pleśnią.


     W skrócie, jest bardzo zielono, mocno serowo, cholernie gęsto i naprawdę sycąco. Prosta zupa, do przygotowania w pół godziny. Do takiego kremu bardzo fajnie pasują pachnące oliwą grzanki.

- 1 litr bulionu
- duży brokuł
- 2 średnie ziemniaki
- 2 szalotki
- 1 ząbek czosnku
- 100 g sera z niebieską pleśnią
- 1 serek topiony śmietankowy
- 1 czerstwa ciabata

     Cebulę siekamy, podsmażamy ok. 5 min., aż zmięknie. Wrzucamy ziemniaki, dodajemy bulion i gotujemy. Gdy ziemniaki są już miękkie, dodajemy pokrojonego w niewielkie kawałki brokuła i gotujemy ok. 4 min. Dodajemy sery, miksujemy wszystko na gładką zupę po czym jeszcze przez chwilę podgrzewamy. Doprawiamy mocno pieprzem i ew. solą.
     Ciabatę kroimy w kostkę, wrzucamy na rozgrzaną patelnię i odrobiną oliwy, po czym wszystkie jeszcze skrapiamy zdrowo oliwą. Smażymy, aż się ładnie zarumienią.

7 komentarzy:

  1. W skrocie: uwielbiam. Najbardziej ze stiltonem, chociaz inne niebieskie plesniaki tez daja rade.

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne:) podoba mi sie i proste do zrobienia:) tylko za malo zdjec:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam już wielokrotnie krem z brokułów, ale nigdy nie dodawałam do niego sera pleśniowego ;) Podoba mi sie ten pomysł i na pewno niebawem skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. To już taki styl, że do każdego przepisu jest tylko jedno lub 2 zdjęcia ;) ser sie genialnie komponuje z brokułem :) jak komuś mało to zamiast grzankami, można posypać dodatkowo pokruszonym serem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro lubisz dobrze zjeść i jesteś z Poznania to zapraszam do mnie na konkurs :) może się spodoba Tobie lub Twoim znajomym :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wykonałam w sobotę, nie miałam nawet cebuli i zapomniałam o czosnku ale i tak wyszło pyszne! Dzięki za inspirację. Pozdrawiam, KAMILA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że smakowało :) my dziś znów będziemy robić :)

      Usuń