poniedziałek, 19 września 2011

Carbonara tradycyjna



     Skoro już jesteśmy przy daniach tradycyjnych.. :) Carbonara bardzo często przygotowywana jest z użyciem śmietany. Sam często ją tak przygotowywałem, ale od kiedy spróbowałem przepisu z samymi jajkami, ani razu nie sięgnąłem po śmietanę. Jest to danie proste, szybkie, a do tego smaczne i niesamowicie aromatyczne (czy cokolwiek w kuchni włoskiej nie jest ?). Ważne w przepisie są dobre jajka. Najlepiej takie od dziadka, od baby, ze wsi, czy skądkolwiek je tam mamy ;) Świeże mają być i tyle. Porcja na 2 osoby:

- 250 g makaronu (najlepiej tagliatelle lub linguine, będzie się prezentować dużo lepiej niż zwykłe spaghetti)
- 150 g pakowanego wędzonego boczku w plastrach (jest chudszy i delikatniejszy niż boczek w kawałku)
- 2 jajka
- 2 żółtka
- 2 ząbki czosnku
- garść pietruszki
- starty parmezan (w PiP'ie ostatnio dorwałem ser typu parmezan. Smaczny, a o połowę tańszy)
- oliwa
- sól, pieprz

    W pierwszej kolejności wstawiamy makaron. Jajka lekko ubijamy z solą i pieprzem (nie żałujemy). W międzyczasie na patelni rozgrzewamy odrobinę oliwy, przez 2 min. przesmażamy pokrojony boczek. Dodajemy czosnek na kolejną minutę. Dodajemy pietruszkę, ściągamy z ognia i wrzucamy odcedzony makaron. Dodajemy 3 łyżki startego sera i mieszamy. Musimy chwilę odczekać, by dno patelni ostygło, w przeciwnym wypadku po wlaniu jajek zrobi nam się jajecznica. Po około 1-2 minutach wlewamy jajka, patelnie stawiamy na bardzo małym ogniu i mieszamy. Po chwili sos nabierze gęstej, kremowej konsystencji.  Wykładamy na talerz, posypujemy resztą sera. Dodatkowo możemy przyozdobić rukolą.

6 komentarzy:

  1. uwielbiam carbonare, takie proste i szybkie danie! Twoja wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pokłony za prawdziwą carbonarrę, już nie mogę patrzeć na przepisy ze śmietaną i o zgrozo pieczarkami. Co do parmezanu, czytałam, że właśnie nie powinno się dodawać oryginalnego parmigiano regianno tylko właśnie np. pecorino, ale to są już szczegóły. Sama jestem wielką fanką dziugasa, litewskiego sera w typie parmezanu, smakuje świetnie i jest o połowę tańszy.

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam . ! wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosto i smacznie! to najbardziej się liczy w dzisiejszych,szybkich czasach;)jednak nigdy nie próbowałam takiej wersji makaronu;/,a przecież uwielbiam go we wszystkich postaciach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, makaronowe klimaty:) Zgłodniałam!

    OdpowiedzUsuń
  6. niestety na temat tradycyjnej carbonary niewiele można znaleźć w internecie. Co do sera to użyłem właśnie Dziugasa. W innych przepisach są zazwyczaj całe jajka, ale moim zdaniem sos jest znacznie lepszy i bardziej kremowy jeśli użyjemy też same żółtka :]

    OdpowiedzUsuń