czwartek, 5 maja 2011

Tortellini z sosem pomidorowo-śmietanowo-pietruszkowym

   

     No dobra, czas na jakąś aktualizację. Problem w tym, że dziś napisanie czegoś logicznego i składnego przychodzi mi z trudem. Dlatego właśnie ostatnio nic tu się nie dzieje, mimo że parę ciekawych rzeczy ostatnio przyrządzałem.
     Po dość długiej przerwie świąteczno-weekendowo-majowej, doszło do sytuacji gdy już na prawdę nie miałem ochoty widzieć na talerzu po raz kolejny grilowanej karkóweczki, peklowanego schabu czy pieczonej polędwiczki. Mówiąc krótko - przegiąłem z mięchem. Tak też właśnie, robiąc ostatnio zakupy, omijając zręcznie lodówki z mięsem, przypomniało mi się o tym prostym makaronie.
     Pierwotnie w przepisie był makaron penne, tortellini jednak pasują równie dobrze. Ja użyłem nadziewanych serem. Do przygotowania porcji na 2 osoby potrzeba:

- 250 gram tortellinie (zazwyczaj jest to jedno opakowanie)
- pół słoiczka koncentratu pomidorowego (6-7 łyżeczek)
- 2 ząbki czosnku
- ok. 300 g śmietany kremówki (30%)
- pęczek pietruszki
- 2-3 łyżki tartego twardego sera (w marketowych lodówkach imitują parmezan;)
- sól/pieprz

Najlepiej zacząć od gotowania makaronu, zajmie to pewnie około 12 min, w tym czasie możemy przygotować sos. Na niewielkiej ilości oliwy przesmażamy utarty czosnek na niedużym ogniu. Dodajemy koncentrat i również chwilę smażymy. Następnie wlewamy i dokładnie mieszamy śmietanę, aż uzyskamy gładki sos. Doprawiamy solą, pieprzem oraz dodajemy parmezan. Gotujemy jeszcze 2-3 minuty. Na koniec dodajemy posiekaną pietruszkę i chwilę po tym do sosu wrzucamy ugotowany makaron. Sos stygnie dość szybko, więc warto podać np. w rozgrzanych naczyniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz