niedziela, 30 stycznia 2011

Panierowany kurczak z dipem serowym


Obudziłem się dziś na niewielkim kacu, z silnym postanowieniem dodania jakiegoś przepisu. Korzystając z powrotu do domu pobuszowałem w kuchni i znalazłem parę ciekawych rzeczy, o które raczej ciężko w  moim studenckim mieszkaniu (i nie mam tu na myśli kurczaka;). Niestety myśląc trochę wolniej niż normalnie okazało się to znacznie trudniejsze niż się spodziewałem. W końcu udało mi się stworzyć coś takiego.

Kurczak:
- 1 filet
- 2 zółtka
- bułka tarta
- 2 ząbki czosnku
- oregano
- papryka słodka
- oliwa
- sól, pieprz

Kurczaka kroimy na 5cm paski, mieszamy z przyprawami, startym ząbkiem czosnku, łyżką oliwy. Oddzielamy dwa żółtka, dodajemy 1 łyżkę oliwy i jeden starty ząbek czosnku. Kawałki kurczaka obtaczamy najpierw w jajku, później w bułce tartej i smażymy 3 minuty na głębokim oleju.

Dip serowy:
- 100 g sera cheddar
- 3 łyżki masła
- 2 łyżki mąki
- szklanka mleka
- pieprz cayenne
- papryka słodka
- gałka muszkatołowa
- sól, pieprz

W garnku roztapiamy masło, dodajemy mąkę i przygotowujemy zasmażkę. Smażymy 2-3 minuty, aż uzyskamy ładny rumiany kolor. Stopniowo dolewamy mleko, cały czas mieszając. Doprawiamy, uważając z gałką muszkatołową - ma bardzo mocny aromat, więc dajemy tylko odrobinę. Dodajemy starty ser, mieszamy i dusimy jeszcze 5-10 minut aż ser się roztopi.

Taki Dip nadaje się nie tylko do kurczaka, ale też do innych mięs, pieczonych ziemniaków czy nawet nachosów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz