środa, 1 grudnia 2010

Omlet z boczkiem, czosnkiem, oliwkami i serem mozarella.


W zasadzie do omleta możemy użyć nadzienie jakie tylko przyjdzie nam do głowy. Ja użyłem boczku i czosnku, ponieważ mają niesamowity aromat podsmażane razem, do tego oliwki i roztopiony ser dają bardzo fajny słony smak. Pieczywo też jest dowolną sprawą, jeśli ktoś chce to może do omleta jeść nawet chleb z nutellą, ja jednak użyłem pieczywa przyrządzonego jak bruschettę. Składniki:

- 2 jaja
- 1 łyżka wody
- sól pieprz
- masło
- oliwa
- boczek (3-4 plastry)
- 2 ząbki czosnku
- 3 oliwki
- czerstwe pieczywo
- szczypiorek do przybrania

Jaja ubijamy z łyżką wody, doprawiamy solą i pieprzem. Boczek kroimy na spore kawałki i wraz z posiekanym czosnkiem wrzucamy na rozgrzaną na średnim ogniu patelnię. Czasem gdy boczek jest bardzo chudy wystarczy tłuszcz który się z niego wytopi, jeśli jednak jest bardzo chudy to dodajemy nieco oliwy. zarumieniamy boczek i dodajemy pokrojone oliwki. Po chwili całość odkładamy na bok. Ja do smażenia omleta używam tej samej patelni. Rozgrzewamy łyżkę masła, wlewamy masę na omleta. Jak tylko brzegi zaczną się ścinać wrzucamy przygotowane składniki na połowę omleta i składamy na pół.
W międzyczasie czerstwe pieczywo opiekamy na grillu, w opiekaczu, piekarniku czy na suchej patelni, a następnie skrapiamy oliwą i nacieramy ząbkiem czosnku.

Podczas składania omletów trzeba się trochę natrudzić i znaleźć jakąś własną metodę tak by nam się nie rozleciał. Równie dobrze możemy omleta po prostu nie składać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz